עיסוי צוואר תפוס -שחרור צוואר תפוס,פריצת דיסק בצוואר,בלט דיסק בצוואר




נכתב על ידי ניר חוכיימה מעסה רפואי 

לא פעם קמתם בבוקר עם צוואר תפוס,אין תחושה כואבת יותר לקום בבוקר עם צוואר תפוס וכואב.מה עושים במקרה של צוואר תפוס וכואב עם קושי בהגבלת תנועה?כיצד מטפלים?איזה משחות כדאי להשתמש לשחרור צוואר תפוס?איזה סוג של עיסוי עושים ?ניר חוכיימה מעסה רפואי בכיר המעניק עיסוי בכפר יונה במאמר על צוואר תפוס וכיצד ניתן להימנע מכאבי צוואר עתידיים.

מרבית האנשים אינם יודעים להתנהל נכון ואלו גם הסיבות אשר יגרמו לכם לצוואר תפוס או שרירים תפוסים בצוואר במיוחד בשרירי הצוואר העורפיים ושרירי הצוואר הקדמיים.כמעט ואין אנשים אשר לא סובלים מהגבלות בתנועת הצוואר ואני לא מדבר על אנשים אשר סובלים מפריצת דיסק בצוואר או בלט בצוואר אשר מביא לכאבים רבים.ישנם אנשים רבים אשר סוחבים איתם בעיות של פריצת דיסק בצוואר או בלט בצוואר ואינם יודעים בכלל על קיומו,דבר זה יכול להתכלות רק בצילומים תומכים.

הגורמים לכאבי צוואר וצוואר תפוס- ישנם גורמים רבים אשר יכולים להביא לכאבים בצוואר ואף להקשות עליכם את שגרת היום יום,אם כי אני חייב לציין שבעיות כרוניות בצוואר יתבטאו גם בכאבי גב היות ויש הקרנה לאורך עמוד השדרה הגבי אשר מגיע מעמוד שדרה צווארי.

  • נהיגה מרובה- נהיגה ברכב שעות רבות מביאה קודם כל לחץ על שרירי הצוואר והגב מכיוון שהצוואר אינו נתמך בנהיגה,השתדלו לשבת בצורה ישרה כוונו את כרית הראש כדי שתתמוך בצוואר,דבר זה יסייע לכם לא לכופף את הצוואר שעות רבות וימנע מינימום של בעיות באזור הצוואר והגב .

ישיבה על מחשב – אחד האסונות הגדולים ביותר ואחד הבעיות הישירות אשר מביאות לכאבי צוואר וצוואר תפוס, בשל העובדה כי מרבית האנשים אינם שומרים על תנוחת צוואר נכונה והצוואר כל הזמן נמצא בכיפוף.לא רק שזה פוגע בשרירי הצוואר הקדמיים ויוצר לחץ על שרירי הצוואר,אלא גם מביא לבעיות של כיפוף באזור השכמות והמפרקים.לכן אם ישנה אפשרות הגביהו את המחשב כדי שתוכלו להיות בקו ישר עם המחשב,דבר זה יעזור לכם למנוע את כאבי הצוואר ואת הלחץ על שרירי הצוואר הקדמיים.

  • שינה לא נכונה – מרבית האנשים לא יודעים כי שינה בתנוחה לא נכונה יביאו להם לבעיות רבות בשרירי הצוואר.זו גם אחת הסיבות כאשר אתם קמים בבוקר עם צוואר תפוס למשל: אם תשנו על הבטן,סביר להניח למשך תקופה ממושכת,תסבלו מצוואר תפוס שכן תנוחת הצוואר יוצרת עומס על הצוואר.השאלה הנשאלת כדאי מומלץ לישון?קודם כל אם אתם ישנים על שתי כריות הורידו לאחת,דבר שיקל כבר על הצוואר ואם  תוכלו לישון בתנוחת עובר תימנעו כאבי צוואר מיותרים.
  • עיסוי צוואר תפוס- עיסוי רפואי לצוואר מתמקד בשרירים עליהם מופעל לחץ רב.שרירים תפוסים נמצאים בשרירי הצוואר הקדמיים ושרירי הצוואר האחוריים.בעיסוי מופעל לחץ תוך כדי לחיצות שימוש באגודלים,שימוש בכף יד מלאה בתנועות סיבוביות,משיכות,הגדלת טווח תנועה.בתחילה זה כואב,אך מהר מאוד תרגישו צוואר משוחרר וטווח תנועה גדול מאוד.עיסוי צוואר יכול להימשך עד 30 ד'ק והוא ממוקד מאוד בשרירי הצוואר לרוב ניתן לבקש עיסוי צוואר כחלק מהליך עיסוי לשרירי הגב,כדאי לעשות עיסוי ממוקד לשרירי הגב והצוואר מה שנקרא עיסוי פלג גוף עליון.בטיפולים שאני מבצע אני משלב בתחילת עיסוי צוואר מכשיר חימום העושה עיסוי שיאצו לצוואר ומשחרר את שרירי הצוואר הקדמיים גם מחמם וגם משחרר,אחד הטיפולים היעילים לשחרור צוואר תפוס.
  • משחות חשובות לשחרור שרירי צוואר- ישנם משחות רבות העוזרות בשחרור שרירי צוואר החל וולטרן,בנגיי,טראומיל ועד משחות המורכבות משמנם אתריים אחת המשחות היעילות משחת אנריקה העוזרת בכאב חריף לצוואר תפוס,כמה מריחות ושרירי הצוואר משוחררים לגמרי .